“MUZIEK MET EEN MISSIE” IS EEN NIEUW FONDSENWERVEND RTL4-PROGRAMMA, WAARIN BEKENDE NEDERLANDSE ARTIESTEN ZICH INZETTEN VOOR HET GOEDE DOEL. ZIJ HEBBEN DE OPDRACHT OM EEN BESTAANDE HIT IN EEN NIEUW JASJE TE STEKEN. MET EEN NIEUWE SONGTEKST VERTELLEN ZIJ HET MOOIE, BIJZONDERE EN VAAK EMOTIONELE VERHAAL VAN DE MENSEN VOOR WIE HET GOEDE DOEL ZICH INZET. HIERMEE VESTIGEN ZIJ NIET ALLEEN DE AANDACHT OP HET BELANGRIJKE WERK VAN HET FONDS; ZIJ ZULLEN BOVENDIEN DE KIJKERS AANSPOREN EN OPROEPEN OM DONATEUR TE WORDEN.

EMOTIONELE EN INSPIRERENDE VERHALEN Om de opdracht goed uit te kunnen voeren en de problematiek van dichtbij te zien en te voelen neemt de presentator de artiest mee naar het buitenland. Terwijl de presentator op zoek gaat naar de verhalen van het goede doel en de projecten, gaat de artiest op zoek naar de lokale muziek en laat zich inspireren door het land, de omgeving en de vaak schrijnende situatie. De ontmoetingen met de lokale bevolking en lokale muzikanten leiden tot verhalen die hem raken, doen verbazen en waarvan hij vindt dat iedereen het moet weten; en vormen daarmee de inspiratie voor de nieuwe songtekst.
CONCRETE PROJECTEN EN DOELEN Ondertussen ontmoet de presentator een Nederlandse vertegenwoordiger van het goede doel. De vertegenwoordiger neemt de presentator mee en vertelt over de lokale projecten. Samen bezoeken ze bijvoorbeeld ziekenhuizen waar een tekort is aan verpleegkundigen of de enige school in het gebied. Ook raken ze in gesprek met de lokale bevolking en laat de vertegenwoordiger de positieve, inspirerende en bijzondere verhalen zien, zoals het werk in samenwerking met de lokale bevolking. Waardoor kijkers een goed beeld krijgen van het concrete werk van het goede doel en van het grote verschil dat een kleine donatie kan maken.
MUZIEK ALS VERBINDENDE FACTOR De presentator en artiest komen samen om hun ervaringen te delen en gaan gezamenlijk aan de slag om te werken aan de opdracht: een bestaande hit aanpassen om daarmee de missie van het goede doel voor de bühne te brengen. Als zij klaar zijn met de tekst en arrangement is het tijd om het lied ten gehore te brengen. Het hele ziekenhuis, de school of zelfs het hele dorp wordt verrast met een optreden van de artiest die samen met lokale muzikanten en de presentator.
CONCRETE PROJECTEN EN DOELEN De lokale vertegenwoordiger van het goede doel en presentator maken in het programma duidelijk waar het goede doel voor staat, welke activiteiten er uitgevoerd worden en uiteraard de hieraan gekoppelde behoefte aan donateurs en bestedingen van donaties. Aangevuld met de persoonlijke ervaringen van de artiest en zijn oproepen om het goede doel te steunen met een donatie.
FONDSENWERVING In het televisieprogramma wordt de kijker aangespoord om zijn bijdrage te leveren door te bellen, een sms te sturen en/of online een donatie te doen. Naast de ‘oproepen op camera’ van de artiest zullen er op diverse momenten in het programma oproepteksten in beeld verschijnen. De concrete invulling wordt in overleg en op basis van specifieke wensen en uitgangspunten met het participerende fonds bepaald. Er gelden vanuit de zender geen restricties over het aantal oproepen.
ONDERDEEL VAN CAMPAGNE Het televisieprogramma biedt een uitstekende basis voor een brede(re) campagne; waarbij artiest en song een rol spelen. Optioneel is het bijvoorbeeld mogelijk om het nummer in te zetten als campagnenummer en in de week aansluitend op de televisieuitzending het speciaal geschreven nummer tijdens een groot ‘live’ evenement door de artiest te laten uitvoeren om daarmee extra aandacht te creëren voor de actie en het goede doel Daarbij is er de mogelijkheid om fondsenwervers vanuit het goed doel in te zetten en zal er gebruik gemaakt worden van promotiematerialen van het goede doel. De concrete invulling wordt in overleg en op basis van specifieke wensen en uitgangspunten met het participerende fonds bepaald
PROGRAMMAGEGEVENS 
maximaal 6 AFLEVERINGEN
Uitzenddag: ZONDAG Tijdstip: EINDE MIDDAG Lengte: 60 MINUTEN (48 MINUTEN NETTO)
PARTNERS: Fondsenwervende organisaties.
DOEL:
• Fondsenwerving • Leadgeneratie • Voorlichting
PAKKET: • redactie en productie televisie uitzending; • minimaal 2 uitzendingen op RTL4; • Terugkijken via RTL XL (online en on demand); • gebruik van materiaal voor eigen gebruik .[/action]
No Compromises heeft samen met ICP (ICare Producties) het format ontwikkeld
[/action]